Mijn Inkomen

Algemeen

Heeft u zorgen over geld en krijgt u hiervoor hulp van de gemeente Venlo? Dan kunt u met 'Mijn Inkomen' gegevens over uw uitkering zelf online bekijken, uw inkomsten doorgeven, contactgegevens aanvullen en wijzigingen doorgeven. U logt in met DigiD.

Uw gegevens bekijken

In ā€˜Mijn Inkomenā€™ kunt u uw persoonlijke dossier bekijken:

  • Uw persoonlijke gegevens: u kunt hier uw telefoonnummer of e-mailadres veranderen.
  • Uitkeringsspecificaties: hier vindt u een gedetailleerde beschrijving van uw uitkering. U kunt de specificatie downloaden en opslaan voor uw eigen administratie.
  • Betalingen: u ziet wanneer er welk bedrag op welk rekeningnummer is gestort. Wij betalen uw uitkering rond de 14e van de maand. Dit betekent dat uw uitkering over bijvoorbeeld de maand maart, rond 14 april op uw rekening staat. Het kan per bank verschillen hoe snel het geld op uw rekening staat.
  • Uw opgebouwde vakantiegeld. We maken het vakantiegeld in juni over of als de uitkering stopt.
  • Schuld (openstaande bedragen) die u heeft bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u (een deel van) de uitkering moet terugbetalen.
  •  Jaaropgaven: u kiest het jaar dat u wilt zien. U kunt de jaaropgaaf downloaden en opslaan voor uw eigen administratie. De jaaropgave heeft u nodig om een woning te huren, belastingaangifte te doen en om toeslagen aan te vragen.
  • Saldobiljet
  • Contactgegevens van uw persoonlijke coach

U kunt in 'Mijn Inkomen' uw gegevens tot 5 jaar terugkijken.

Inkomsten doorgeven

Via 'Mijn Inkomen' kunt u uw inkomsten digitaal doorgeven aan de gemeente. U hoeft uw inkomsten dus niet meer maandelijks op papier aan te leveren.

Wijziging doorgeven

Ontvangt u een bijstandsuitkering  en verandert uw situatie? Dan moet u dat direct doorgeven. Dat kan ook via ā€˜Mijn Inkomenā€™. Als u verkeerde of geen informatie geeft, is dat fraude en krijgt u een boete.

U moet de volgende veranderingen doorgeven:

  • Hoe u leeft:
    • U gaat samenwonen
    • U verhuist
    • Uw kind woont bij u en wordt 27 jaar
  • U doet betaald werk:
    • U doet klusjes tegen betaling
    • U werkt af en toe via een uitzendbureau
    • U heeft een baan
    • U start als zelfstandige 
  • U krijgt geld of dure spullen:
    • U krijgt alimentatie
    • U krijgt een erfenis
    • U krijgt een schenking
    • U heeft geld uit een loterij gewonnen
    • Uw pensioen is afgekocht
  • U gaat op vakantie: meld dit minstens 2 weken van tevoren

Wilt u meer weten over de regels die voor u gelden? Kijk dan op Rijksoverheid.nl

Problemen?

Ik heb geen DigiD

Als u nog geen DigiD heeft, kunt u die aanvragen op digid.nl. Daar vindt u ook meer uitleg over hoe DigiD werkt.

Website ā€˜Mijn Inkomenā€™ laadt niet goed

U kunt ā€˜Mijn Inkomenā€™ het best bekijken in de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome en Safari.

Betaling nog niet ontvangen

Staat in 'Mijn Inkomen' dat er een storting is gedaan, maar staat er nog niets op uw bankrekening? Soms heeft een bank 2 werkdagen nodig om uw uitkering of vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op uw rekening. Betalen we uw bijstandsuitkering via een andere manier aan u? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op uw bankrekening staat. Neem voor vragen contact op met degene die de bijstandsuitkering aan u betaalt.

Wijziging doorgeven lukt niet

Lukt het niet om via ā€˜Mijn Inkomenā€™ een wijziging door te geven? Vraag dan een formulier op bij uw inkomensconsulent.

Ik heb een andere vraag

Neem dan contact op met uw inkomensconsulent of bel 14 077. Neem altijd uw DigiD mee als u een afspraak heeft met uw inkomensconsulent.