Documenten registreren

Algemeen

Heeft u een document van een gebeurtenis zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning, adoptie, naams- of geslachtswijziging? En staat deze gebeurtenis nog niet geregistreerd in de Basisregistratie Personen? Dan moet u deze registreren in uw woongemeente.

Maak voor het registreren of het ophalen van het document een afspraak in het stadskantoor.

Voor wie

  • U woont in de gemeente Venlo. 
  • U heeft documenten uit binnen- of buitenland (brondocumenten) die nog niet staan geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP).

Legaliseren of vertalen

Een buitenlands document is niet zomaar geldig in Nederland.
Het kan zijn dat u uw document moet legaliseren of laten vertalen.

Legaliseren betekent dat u het document geschikt maakt voor een ander land. Wilt u weten of u een document moet legaliseren? Bekijk hiervoor de website van NederlandWereldWijd

Meenemen

  • origineel document
  • een paspoort, identiteitskaart, verblijfsvergunning of W-document

Kosten

Het registreren van (buitenlandse) documenten is gratis.