Documenten registreren
Algemeen
Heeft u een document van een gebeurtenis zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning, adoptie, naams- of geslachtswijziging? En staat deze gebeurtenis nog niet geregistreerd in de Basisregistratie Personen? Dan moet u deze registreren in uw woongemeente.
Maak voor het registreren of het ophalen van het document een afspraak in het stadskantoor.
Voor wie
- U woont in de gemeente Venlo.
- U heeft documenten uit binnen- of buitenland (brondocumenten) die nog niet staan geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP).
Legaliseren of vertalen
Een buitenlands document is niet zomaar geldig in Nederland.
Het kan zijn dat u uw document moet legaliseren of laten vertalen.
Legaliseren betekent dat u het document geschikt maakt voor een ander land. Wilt u weten of u een document moet legaliseren? Bekijk hiervoor de website van NederlandWereldWijd.
Meenemen
- origineel document
- een paspoort, identiteitskaart, verblijfsvergunning of W-document
Kosten
Het registreren van (buitenlandse) documenten is gratis.