Garantstelling of logiesverstrekking
Algemeen
Een garantstelling of logiesverstrekking is een verklaring waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Deze verklaring is soms nodig bij een visumaanvraag. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de betreffende persoon. Ga wel eerst naar de gemeente om uw handtekening te legaliseren. U maakt daarvoor een afspraak.
Wat u moet weten
- Een bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking is 6 maanden geldig na ondertekening bij de gemeente.
- Vul het formulier van de IND in, maar onderteken het nog niet.
- Voor elke persoon vult u een apart formulier in.
- Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Kom dan samen naar het stadskantoor.
Let op: u ondertekent de garantstelling of logiesverstrekking tijdens de afspraak.
Stuur het ondertekende formulier naar de bezoeker die het visum moet aanvragen. Deze kan dan bij de Nederlandse ambassade of het Nederlands consulaat in eigen land een visum aanvragen. Meer informatie over het aanvragen van een visum vindt u op rijksoverheid.nl
Meenemen
- ingevuld formulier Garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking , zonder uw handtekening
- uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- U kunt betalen met pinpas, creditcard of contant geld.
Kosten
Kosten legaliseren handtekening voor garantstelling en/of logiesverstrekking zijn € 16,85.